پیچ های HV اچ وی یا پیچ های سازه فلزی چیست ؟

پیچ های HV اچ وی یا پیچ های سازه فلزی چیست ؟

 

پیچ های HV

 

امروزه استفاده از سازه های پیچ و مهره ای در صنعت به نحو چشمگیری افزایش یافته به طوری که این سازه ها در گذشته فقط شامل سوله های صنعتی و مجتمعهای پتروشیمی و سازه های مورد استفاده در صنایع نفت و گاز می شد .

 

هم اکنون کاربرد این سازه ها در ساختمانهای مسکونی ، اداری و تجاری که در شهرها نیز ساخته می شود با رشد چشمگیری روبرو بوده است .

 

پیچ های HV مطابق استاندارد EN 14399-4 و DIN 6914 برای به دست آوردن شکل پذیری مورد نیاز با تغییر شکل پلاستیکی رزوه های درون مهره، از مهره های نازک تر و طول رزوه های کوتاه تر استفاده می کنند.

مجموعه پیچ HV هم در برنامه های از پیش بارگذاری شده و هم در برنامه های غیر بارگذاری شده استفاده می شود و می توان استدلال کرد که در صورت خرابی در اثر تغییر شکل پلاستیک رزوه، مجموعه همچنان به عنوان یک مجموعه بدون بارگذاری عمل می کند.

این مجموعه ها نسبت به سفت شدن بیش از حد در هنگام بارگذاری اولیه حساس تر هستند و بنابراین نیاز به کنترل بیشتری دارند.

اگر در حین بارگذاری پیش بارگیری به شدت بیش از حد سفت شود، حالت شکست با تغییر شکل پلاستیکی رزوه درگیر مجموعه پیچ، نشانه کمی از خرابی قریب الوقوع است.

این پیچ و مهره های HV بر روی ماشین های سنگین ساخته می شوند و سپس بر روی جدیدترین ماشین های CNC در کارخانه ما ماشین کاری می شوند، ما همچنین عملیات حرارتی را در کارخانه خود با استفاده از کوره عملیات حرارتی خاموش کننده پیشرفته SQF مهر و موم شده از DOWA ژاپن انجام می دهیم، کوره عملیات حرارتی SCADA کنترل می شود. و 100٪ قابلیت تکرار دسته ای پس از دسته را فراهم می کند.

 

نتیجه عملیات حرارتی پس از سفت شدن، یک مکان مارتن کامل است و طبق نیاز استاندارد، پس از تمپر کردن، نتایج عالی می دهد.

 

ما پیچ و مهره های HV را در درجه 8.8 و 10.9 ارائه می دهیم، انتخاب درجه بستگی به کاربرد و نیاز مشتری دارد.
گریدهای 8.8 یا 10.9 دارای مشخصات مکانیکی مجزا هستند.
ما می توانیم طبق نیاز مشتری در گالوانیزه گرم ارائه دهیم، ما مراقبت ویژه ای را برای اطمینان از عدم وجود شکنندگی هیدروژنی در درجه 10.9 با سیستم پخت ویژه خود انجام می دهیم که تضمین می کند که پیچ و مهره های درجه 10.9 توسط فرآیند پس از گالوانیزه شدن تردی هیدروژنی آسیب نبینند.
ما همچنین آبکاری روی را در رنگ های آبی، زرد یا سیاه بر اساس نیاز مشتری انجام می دهیم.
پوشش‌های ویژه در صنایع خاص نیاز به پوشش‌های ورقه‌ای روی دارند، این پوشش‌ها طبق استاندارد ISO 10683 انجام می‌شوند، بسته به نیاز مشتری برای عمر پاشش نمک، ما سیستم‌های پوششی را از NOF ژاپن و Doerken از آلمان ارائه می‌کنیم، این پوشش‌ها با کمک و پشتیبانی ما ارائه می‌شوند.
عمر اسپری نمک می تواند از 500 تا 1500 ساعت متغیر باشد.
بلک اکساید یا پوشش سیاه نوعی پوشش عمومی است که بر روی پیچ و مهره و پیچ میخ ارائه می شود تا ظاهری دلپذیر داشته باشد و برای جلوگیری از زنگ زدگی در حین حمل و نقل یا ذخیره سازی، عمر معمولی نمک پاشش برای اتصال دهنده هایی که با این پوشش ها اعمال می شود
اغلب کمتر از 100 ساعت Xylan نام تجاری With fort USA است و یک پوشش ویژه است که روی بست ها / پیچ های گل میخ در جایی که دماهای شدید و شرایط سخت وجود دارد اعمال می شود.
ویژگی بارز این پوشش این است که مشخصات پیچ های HV: CoF اصطکاک کم به اندازه 0.02. مقاومت در برابر خوردگی و شیمیایی بالا در اکثر محیط ها از جمله دریا و نفت و گاز “محدوده عملیاتی دمای گسترده: از -420 درجه تا +550 درجه فارنهایت (250- تا 285 درجه سانتیگراد)” “محدوده رنگی گسترده: محصول خود را کد رنگی کنید” قابلیت ماشینکاری: چندین لایه از پوشش زایلان (بیشتر فرمولاسیون ها) و آسیاب را طبق مشخصات اعمال کنید.
مقاومت در برابر سایش حتی در فشارهای شدید بسیار بالاست.
مقاومت در برابر آب و هوا: در برابر نور خورشید، آب نمک و مواد شیمیایی جاده برنامه پخت انعطاف پذیر: محیط تا 750 درجه فارنهایت (400 درجه سانتیگراد).
انعطاف پذیری: بسیاری از پوشش های Xylan آزادانه و به طور مکرر بدون شکستگی خم می شوند. “عمر SST اسپری نمک: بالای 1000 ساعت.”

مهمترین دلایل  استفاده از سازه های پیچ و مهره ای

 

از مهمترین دلایل  استفاده از سازه های پیچ و مهره ای در کشور های صنعتی عدم نیاز به جوشکاری زمان نصب سازه و در موقعیتهای سخت همچنین سرعت بیشتر اجرا در محل نصب نسبت به سازه های جوشی میباشد .

همچنین  اسکلت هایی که در محوطه پروژه های ساختمانی تولید می شوند بخاطر محدودیت در تامین برق مکفی و بکار گیری دستگاه های جوش مدرن، عدم وجود ابزار صنعتی سنگین ، تیم های مجرب ، رنگ آمیزی و زنگ زدایی صحیح  و … نه تنها فاقد کیفیت هستند بلکه کاملاً دست و پاگیر و دارای پروسه ای زمان بر هستند که بلا شک منجر به ایجاد ترافیک در معا بر و تزاحم همسایگان می شود .

 


مطالعه بیشتر : انواع پیچ و مهره ساختمانی


روش سنتی ساخت اسکلت

روش سنتی ساخت اسکلت در محل از لحاظ اتصال و برپایی نیز علاوه بر موارد ذکر شده هزینه  بالایی از بابت جرثقیل دارد . با توجه به زلزله خیز بودن کشور ما و حوادث ناگواری که در سالهای گذشته خصوصاً بم و در سالهای گذشته که در کرمانشاه صورت گرفت رویکرد و نگرشی جدید به تولید صنعتی و استاندارد اسکلتهای ساختمانی پدید آمده است ، زیرا این نوع ساختمانها با طراحی خاص و اجرا بصورت صنعتی و مدرن ، مقاومت قابل ملاحظه ای در مقایسه با اسکلتهای سنتی دارند .

 

نکته دیگر ، اقتصادی و پایین تر بودن هزینه تولید و نصب نسبت به روش سنتی معمول به صورت کلی  است که در مواقع کمبود عرضه و افزایش قیمت تیرآهن درصدی قابل توجه میگردد . با توجه به گستره طراحی در تیر ورقها و سازه های پیش ساخته ، محاسبات فضا سازی و بارگذاری نیز با آزادی عمل بالایی صورت می گیرد.

 

پیچ پر مقاومت سر 6 گوش HV از پیچ های پر مصرف در صنعت ساختمان سازی و اسکلت فلزی می باشد . پیچ شش گوش HV با استاندارد DIN 6914 و استاندارد ASTM A490 و استاندارد ISO 7412 شناخته می شود .

 

پیچ های HV

 

مهره مورد نیاز برای این این نوع پیچ بایستی با استانداردهای DIN 6915 – ASTM A 563 – ISO7414 تهیه شود .

 

استاندارد واشر DIN 6916 – ASTM F436 – ISO 4716 است . پیچ های شش گوش HV با گرید و سختی 10.9 هستند که از این لحاظ از نظر مواد اولیه با DIN 931مطابقت دارند اما تفاوت بیشتر در ابعاد آنها است .

 


مطالعه بیشتر : انواع پیچ شیروانی 


پیچ HV آچارخور بزرگتری دارد و رزوه های کوتاه تر، بنابراین در سازه های فلزی اصطکاکی که پیچ با نیروی بیشتری بسته می شود و در واقع در خود نیروی پیش تنیدگی ذخیره می کند به کار گرفته می شود مثلاً یک پیچ M30 با DIN 931 آچار گیر 46 است در حالیکه پیچ شش گوش DIN 6914 HVآچار گیر 50 است یعنی برای بستن آن بایستی از آچار 50 استفاده کرد .

 

طول رزوه بر اساس استاندارد برای M30*100 در ISO 4014که همان DIN 931 است 66mm می باشد اما برای همان سایز در ISO 7412 که همان DIN 6914 است 42mm است .

 

 

برای خرید پیچ و مهره با شماره 02146079175 و  09122622139  تماس بگیرید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

مطالب پیشنهادی