معرفی و بررسی انواع پیچ چوب

معرفی و بررسی انواع پیچ چوب

 

پیچ چوب که برای اتصال قطعات چوبی و MDF استفاده می‌شود،

معمولا از جنس فولاد، استنلس استیل، آلومینیوم، برنج و برنز تولید می‌شود.

این نوع پیچ به لحاظ شکل ظاهری، دارای گام رزوه بلندتر است که موجب افزایش

مقاومت کششی و مقاومت به ضربه در پیچ می‌شود. همچنین دارای رزوه‌های پهن‌تری است

که مقاومت به سایش در آن را افزایش می‌دهد.

 

بررسی انواع پیچ چوب

 

این روزها استفاده از صنایع چوبی و MDF رشد چشم‌گیری داشته است و بالطبع، استفاده از ادوات و تجهیزات اتصال‌دهنده قطعات چوبی نیز افزایش یافته است.

پیچ چوب یکی از محصولات اتصال‌دهنده قطعات چوبی است که متناسب با جنس چوب در انواع مختلف و از جنس فولاد، استنلس استیل، آلومینیوم، برنج و برنز تولید می‌شود.

 

مشخصه بارز انواع پیچ چوب، گام بلند بین رزوه‌های آن است. این امر موجب افزایش مقاومت کششی و ضربه در پیچ می‌شود.

 

همچنین رزوه‌ها در این نوع پیچ‌ها، نسبت به پیچ‌های معمولی کمی پهن‌تر هستند، که موجب افزایش مقاومت سایشی و در نتیجه استقامت بیشتر پیچ به هنگام بسته‌ شدن می‌شود.

 

پیچ چوب یکی از اجزای مهم در تعمیر و ساخت سازه های چوبی است.

انواع مختلفی از پیچ چوب برای استفاده در پروژه های مختلف وجود دارد. در زیر به بررسی برخی از انواع پیچ چوب پرداخته می شود:

1- پیچ خشابی: این پیچ در زمینه های ساختمانی و تعمیرات چوبی استفاده می شود. طراحی این پیچ باعث می شود که در برابر کشش، فشار و خمش قوی باشد و برای چوب های سخت و نرم مناسب باشد.

2- پیچ واشردار: این نوع پیچ هنگامی که باید به سطح پهن چوب چسبیده شود، استفاده می شود. واشر در این پیچ برای توزیع بار بهتر بر روی سطح چوب قرار دارد.

3- پیچ خودکار: این پیچ برای کارهایی که باید با سرعت بالا انجام شوند مناسب است. به دلیل داشتن سیستم خودکار خم شدن در موقع ورود به چوب، این پیچ باعث افزایش سرعت کار می شود.

4- پیچ چشمی: این پیچ در نظام هایی استفاده می شود که باید چوب را به هم بچسباند. این پیچ دارای دو قسمت است که یکی دارای مهره و دیگری دارای پیچ می باشد.

5- پیچ چوب تخت: این پیچ برای اتصال قطعات چوبی به یکدیگر در صفحات مختلف استفاده می شود. طراحی این پیچ به گونه ای است که در برابر نیروی برشی و برداشتن مقاومت بالایی دارد.

6- پیچ لنگی: این پیچ برای اتصال قطعات چوبی در جهت عمودی به یکدیگر استفاده می شود.

 

 


مطالعه بیشتر : خرید پیچ چوب


 

پیچ چوب سر تخت

 

این دسته از انواع پیچ‌های چوب که به پیچ‌های ضد آب نیز مشهور هستند،

بر اساس استانداردهای DIN 7997، DIN 97، DIN 96 و DIN 95 تولید می‌شوند.

به دلیل مقاومت به خوردگی و اکسید شوندگی بالای در این نوع پیچ، هم در محیط داخلی و هم محیط‌های خارجی می‌توان از آن استفاده نمود.

 

پیچ چوب - شایان پیچ

 

پیچ چوب سرگرد تزئینی

 

این گروه از پیچ‌های چوب، بر اساس استانداردهای DIN 7996 و DIN 7995 تولید می‌شوند.

دارای سر گرد و گنبدی شکلی هستند و عموما برای تزئین محصولات چوبی از آنها استفاده می‌شود.

پیچ چوب سرگرد تزئینی، یک نوع پیچ چوب با سری تزئینی است که به صورت دستی یا با دستگاه‌های خاصی تولید می‌شود.

این پیچ‌ها برای اتصال قطعات چوبی به همدیگر استفاده می‌شوند و به دلیل طرح زیبای سرگرد تزئینی آن‌ها معمولاً در پروژه‌های مبلمان‌سازی، ساختمانی و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سر پیچ چوب سرگرد تزئینی اغلب در انواع طرح‌ها و شکل‌ها، مانند شکل گل، دایره، ستاره، مارپیچ و … طراحی می‌شود و می‌تواند برای ایجاد جزئیات زیبا و تزئینی در محصولات چوبی مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین در برخی موارد ممکن است به عنوان اجزای تزئینی و زیبایی در محل‌های مختلف ساختمان، مانند درب و پنجره، استفاده شود.

 

 

پیچ چوب شش گوش

 

این دسته، شامل گروهی از انواع پیچ‌های چوب که دارای گل پیچ و یا کلگی شش گوش و تولید شده بر اساس استاندارد DIN 571 می‌شود.

معمولا از فولاد پرکربن تولید می‌شوند و برای تثبیت الوار در سازهای چوبی تحت بارهای شدید و زیاد استفاده می‌شوند.

پیچ چوب شش گوش یا همان پیچ شش گوش، یک نوع پیچ چوب است که دارای شش شاخه و پره‌هایی با شش ضلع متقابل در سر آن است.

این پیچ‌ها معمولاً برای اتصال قطعات چوبی به همدیگر استفاده می‌شوند و باعث ایجاد یک اتصال محکم و پایدار بین قطعات می‌شوند.

در پیچ چوب شش گوش، پره‌هایی با شش ضلع متقابل در سر پیچ قرار دارند که این طرح، باعث افزایش سطح تماس پیچ با قطعات چوبی می‌شود و در نتیجه میزان چسبندگی و ماندگاری اتصال بین قطعات چوبی افزایش می‌یابد.

همچنین با استفاده از پیچ چوب شش گوش، می‌توان از نیاز به استفاده از چسب و پرس برای ایجاد اتصال بین قطعات چوبی کاست و باعث افزایش سرعت و دقت در فرآیند ساخت محصول می‌شود.

از پیچ چوب شش گوش برای اتصال قطعات چوبی در مبلمان، درب و پنجره، زیرسازی پله و میز، ساخت سازه‌های چوبی و … استفاده می‌شود.

 

 

پیچ چوب - شایان پیچ

 

 

پیچ فیبر و MDF

 

این نوع پیچ چوب که برای اتصال قطعات MDF استفاده می‌شود، بر اساس استاندارد DIN 8182 و از جنس فولاد آلیاژی A1022 تولید می‌شود.
و از آنجایی که میزان سایش و اصطکاک در MDF بالاتر از چوب‌های معمولی است، به صورت ساق بلند و با گام رزوه‌ی زیاد تولید می‌شود.

پیچ فیبر و MDF پیچ‌هایی هستند که برای اتصال قطعات فیبر و MDF به همدیگر و همچنین به سایر مواد ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

MDF یک نوع تخته فیبر با غلظت بالا است که از الیاف چوبی خرد شده تهیه می‌شود و برای ساخت مبلمان، کابینت، پوشش دیواری و دیگر اجزای دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود.

برای اتصال قطعات MDF به همدیگر و به سایر مواد ساختمانی مانند چوب، پیچ فیبر MDF مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پیچ‌ها دارای سری تخت و برشی هستند و با دستگاه‌های خاصی سوراخ در MDF حفر می‌شوند و در ادامه با استفاده از درگاهی که در پیچ ایجاد شده، پیچیده می‌شوند.

پیچ فیبر نیز برای اتصال قطعات فیبر و دیگر مواد ساختمانی به همدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پیچ‌ها با استفاده از سوراخی که در فیبر ایجاد می‌شود، پیچیده می‌شوند. پیچ فیبر دارای سری تخت و برشی است و در صنایع ساختمانی، تجهیزات برقی و الکترونیکی و دیگر صنایع نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

پیچ چوب - شایان پیچ

 

 


مطالعه بیشتر : معرفی انواع پیچ MDF و کاربرد آنها


 

 

پیچ و مهره شایان به منظور تأمین نیازمندی صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی ، برق و خودرو به انواع پیچ و مهره و واشر ایجاد گردیده است و با توجه به آماده سازی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری لازم قادر است محدوده وسیعی از نیازهای متنوع صنایع کشور را به خانواده fastener بر اساس استانداردهای بین المللی UNI,ASTM , DIN , ANSI , ISO , BS تولید نماید .

همچنین این واحد تولیدی با دارا بودن حجم بالای مواد اولیه با گواهینامه معتبر در کلیه خانواده های فولاد ، آهن و استیل می تواند به عنوان یک تأمین کننده مناسب و توانا در سیستم شما وارد و کلیه نیازهای شما را رفع نماید. انواع استد بولت ، پیچ خشکه ، پیچ آهنی ، پیچ آلن ، پیچ خودکار ، پیچ سرمته ، پیچ فولادی ، پیچ و مهره نفتی و … از جمله محصولات ما می باشد .

برای خرید پیچ و مهره با شماره 02146079175 و  09122622139  تماس بگیرید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

مطالب پیشنهادی