بررسی جامع پیچ استاد بولت

بررسی جامع پیچ استاد بولت

 

پیچ و مهره استاد بولت ، پیچ و مهره ماشین و واشر همچنین به عنوان ماده پیچ یا اتصال دهنده شناخته می شوند.

پیچ و مهره اصطلاحی است که برای محکم کردن / ایجاد اتصال اتصالات فلنج استفاده می شود.

محکم شدن فلنج اتصال ضد نشت بین واشر و فلنج را تضمین می کند.

فلنج های ASME حداقل چهار سوراخ پیچ و مهره دارند و برای فلنج های با قطر بالاتر ، تعداد سوراخ پیچ ها همیشه در مضربی از چهار عدد است. انتخاب سوراخ پیچ تعداد به عاملی مانند بستگی دارد.

 

1. اندازه فلنج

2. فشار کاری

3. دمای کار

4. مواد فلنج

 

انواع مختلف اتصال دهنده های مورد استفاده در لوله کشی

 

پیچ استاد بولت

 

استاد بولت

 

استاد بولت دارای یک نخ در تمام طول یا در دو انتهای آن است. همانطور که در تصاویر نشان داده شده است.

اگر از واشر استفاده نشود ، سه جز components دارد (دو مهره و استاد بولت).

اگر از واشر استفاده می کنید پنج می شود.

گاهی اوقات از مهره های اضافی برای کشش هیدرولیکی با استاد بولت بزرگتر استفاده می شود.

 

در صنایع پتروشیمی و شیمیایی برای اتصالات فلنجی از پیچ و مهره های شاخدار و پیچ و مهره های استاد بولت استفاده می شود.

Stud Bolt یک میله رزوه ای با 2 مهره سنگین شش ضلعی است ، در حالی که Hex Bolt دارای یک سر با یک مهره است.

آجیل و سر هر دو شش ضلعی هستند.

مقدار پیچ و مهره برای اتصال فلنج با توجه به تعداد سوراخ پیچ و مهره در فلنج ، قطر و طول پیچ و مهره به نوع فلنج و کلاس فشار فلنج داده می شود.

طول پیچ استاد بولت در استاندارد ASME B16.5 تعریف شده است.

طول اینچ برابر طول نخ موثر است که به موازات محور اندازه گیری می شود ، از اولین تا اولین نخ بدون پخ ها (نقاط).

نخ اول به عنوان تقاطع قطر اصلی نخ با پایه نقطه تعریف می شود.

پیچ استاد بولت

 

طول پیچهای استادبولت متریک که به موازات محور اندازه گیری می شوند ، فاصله هر پیچ استاد بولت ، از جمله نقطه است.

برای استفاده از تجهیزات کشش هیدرولیکی ، استاد بولت های ابعاد بزرگتر باید اغلب یک قطر بیشتر از “استاندارد” داشته باشند.

این پیچ و مهره ها دارای محافظ درپوش پلاستیکی هستند.

 

انواع پیچ و مهره استاد بولت

 

  • پیچ استاد بولت کاملاً رزوه دار: نوعی پیچ پیچ استاد بولتی که در اصل فقط یک طول میله رزوه دار است.                            استاد بولت یا استاد بولتک نیز اصطلاحی برای نوار رزوه ای است. این ممکن است برای بستن قطعات بزرگ به هم استفاده شود ، در هر انتهای آن مهره وجود دارد تا یک پیچ ایجاد کند. در تهیه یک عضو قابل تنظیم برای سازه ها و ماشین آلات کاربردهای زیادی برای این نوع استاد بولت وجود دارد. مهره ها می توانند در فاصله زیادی در امتداد میله جابجا شوند و در عین حال نیروی زیادی ایجاد می کنند.

 

  • پیچ و مهره های استاد بولت انتهایی: در یک انتهای آنها نخ کوتاه است ، که برای سوراخ شدن در سوراخ طراحی شده است. سپس آنها در انتهای دیگر دارای ساق و طول نخ بیشتری هستند تا یک مهره را بپذیرند.
  • پیچ و مهره های استاد بولت دو سر: این طول های مساوی با نخ در هر انتها ، در نظر گرفته شده برای پذیرش مهره ها ، با یک ساق در وسط دارند.

 

  • پیچ و مهره جوش: این رشته ها دارای یک نخ تمام طول ماشین با سر پهن و نازک هستند تا بتوانند جوشکاری آنها را راحت کنند ، به طور معمول برای ساخت فولاد ، یک استاد بولت متصل به طور دائمی.

 

  • استاد بولت: اینها دارای یک سر کوچک مخروطی و دارای دندان هستند که به گونه ای طراحی شده اند که هنگام سفت شدن به طور دائمی خود را به ورق فلز تبدیل می کنند.

 

  • استاد بولت اتصال: یک نخ تمام طول با یک سر پهن صاف ، که اغلب سوراخ هایی در سر دارد. طراحی شده برای اتصال به قطعات کامپوزیت و ایجاد یک گلدان فلزی دائمی.

 

  • پیچ دول: در این انتها یک پیچ چوبی و از طرف دیگر دارای پیچ ماشین است. آنها به گونه ای طراحی شده اند که به طور دائمی به داخل چوب پیچ می شوند و یک گلدان برای بستن بخشی با استفاده از مهره فراهم می کنند. برای سفت شدن از یک سوکت در انتهای پیچ ماشین یا یک فرم شش ضلعی بین دو نخ استفاده می شود.

 

پیچ استاد بولت

خرید پیچ استاد بولت

 

استاد بولت در اصل فقط یک قطعه میله رزوه است. این غالباً شبیه پیچ ماشین بدون سر است ، اگرچه بعضی از استاد بولت ها دارای سرهایی هستند که به طور دائمی در بخشی که به آن متصل شده اند قرار می گیرند.

استاد بولت ها غالباً به گونه ای طراحی می شوند که به طور دائمی به یک قسمت متصل شوند ، و اثبات کننده وسیله ای برای اتصال قسمت دیگری بهمراه مهره است.

این نوع استاد بولت ممکن است برای اتصال آن جوش داده شده ، سوار شود یا باند شود و بنابراین ممکن است دارای سر کوچکی باشد تا بتواند این کار را انجام دهد.

استاد بولت های دیگر ممکن است در هر دو انتهای خود نخ داشته باشند. در بعضی موارد ، هر دو برای پذیرش مهره ها در نظر گرفته شده اند – چنین استاد بولتی پیچ استاد بولت نامیده می شود.

متناوباً ، یک استاد بولت ممکن است در انتهای خود یک نخ خود چسبیده داشته باشد ، در نظر گرفته شده است که به طور دائمی به یک قسمت پیچیده می شود و در انتهای دیگر یک نخ ماشین برای پذیرش یک مهره وجود دارد.

برخی از انواع متداول استاد بولتک عبارتند از:

 

پیچ استاد بولت

مواد برای پیچ و مهره های استاد بولت

 

ابعاد پیچ و مهره های استاد بولت در استاندارد ASME B16.5 تعریف شده است.

کیفیت مواد برای استاد بولت در استانداردهای مختلف ASTM تعریف شده و توسط درجه نشان داده می شود.

گریدهایی که اغلب استفاده می شود A193 برای میله های نخ و A194 برای مهره ها است.

 

پیچ استاد بولت

 

ASTM A193 مواد پیچ و مهره آلیاژی و فولادی ضد زنگ را برای مخازن تحت فشار ، سوپاپ ها ، فلنج ها و اتصالات برای سرویس دمای بالا یا فشار بالا یا سایر کاربردهای خاص را پوشش می دهد.

ASTM A194 انواع آجیل های کربن ، آلیاژ و مارتنزیت و آستنیت را پوشش می دهد. این آجیل ها برای سرویس فشار بالا یا دمای بالا یا هر دو در نظر گرفته شده اند.

 

علامت گذاری پیچ و مهره استاد بولت

 

میله های نخ و مهره ها باید توسط تولید کننده با یک شناسه منحصر به فرد مشخص شود تا تولیدکننده یا توزیع کننده خصوصی برچسب ، در صورت لزوم مشخص شود. در زیر تعدادی از نمونه های ASTM.

 

تصویر بسته شدن پیچ استاد بولت

 

تصویر یک فلنج پیچ و مهره ای نامناسب را نشان می دهد ، زیرا دو پیچ بسیار کوتاه است و مهره ها کاملا روی پیچ و مهره ها نیستند.

این بدان معنی است که مفصل ممکن است آنطور که باید محکم نباشد.

فلنج ها به گونه ای طراحی شده اند که کل ترکیب مهره و پیچ و مهره نیروها را بر روی فلنج نگه می دارد.

اگر مهره فقط تا حدی روی پیچ پیچ شده باشد ، اتصال ممکن است به اندازه کافی محکم نباشد.

پیچ استاد بولت

اگر کار شما شامل کنار هم قرار دادن تجهیزات ، مونتاژ لوله های فلنج دار ، درپوش های سوراخ سوراخ پیچ یا سایر اتصالات پیچ و مهره ای روی تجهیزات یا مونتاژ تجهیزات دیگر است ، به یاد داشته باشید که کار تا زمانی که تمام پیچ ها به درستی نصب و محکم نشده باشند ، کار کامل نیست.

بعضی از تجهیزات به روشهای خاص پیچیدن پیچ و مهره نیاز دارند. به عنوان مثال ، ممکن است مجبور شوید از آچار گشتاور استفاده کنید تا پیچ ها را به درستی به مشخصات ببندید ، یا پیچ ها را به ترتیب خاصی محکم کنید. اطمینان حاصل کنید که روش صحیح را دنبال می کنید ، از ابزار صحیح استفاده می کنید و به درستی در روش مونتاژ تجهیزات آموزش دیده اید.

به عنوان بخشی از بازرسی های ایمنی گیاه ، لوله ها و تجهیزات را از نظر پیچ و مهره های مناسب پیچ و مهره بررسی کنید. به عنوان راهنمایی ساده ، پیچ و مهره هایی که از آجیل فراتر نمی روند باید توسط یک صنعتگر یا مهندس لوله کشی کارخانه بررسی شوند.

اگر در کارخانه خود فلنج پیچ و مهره ای نامناسب مشاهده کردید ، آنها را گزارش دهید تا ترمیم شوند و از انجام تعمیرات لازم اطمینان حاصل کنید.

قبل از راه اندازی ، تجهیزات جدید یا تجهیزات جدیدی را که پس از تعمیر دوباره مونتاژ شده اند بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی مونتاژ شده و به درستی پیچ و مهره شده است.

 

پیچ استاد بولتخرید پیچ استاد بولت

استاد بولت های روکش دار

 

در شرایط پیچ و مهره فشار بالا برای خط لوله ، حفاری ، پالایش نفت / پتروشیمی و صنعت عمومی برای آب بندی و اتصالات فلنجی ، پیچ و مهره های استاد بولت ، انتهای شیر و دو سر سهم شیر صنعت هستند.

پیچ و مهره استاد بولتی یک میله رزوه ای با 2 مهره سنگین شش گوش است ، در حالی که انتهای شیر و انتهای دوتایی آن به طور مداوم نخ است ، اما دارای یک بدنه در وسط با یک مهره است.

در انتهای شیر ، انتهای کوتاه پیچ استاد بولت با اتصالات UNC 3A طراحی شده است تا به سوراخ ضربه ای بر روی بدنه تجهیزات ماشینکاری یا جعلی بزرگتر برسد.

در اتصال فلنجی ، اندازه ، طول ، قطر و تعداد سوراخ پیچ و مهره به نوع فلنج و کلاس فشار فلنج بستگی دارد.

گریدها و اندازه های استاد بولت توسط استانداردهای صنعت در استانداردهای ASTM A193 و ASME B16.5 تعریف می شوند.

نخ های پیچ و مهره استاندارد ایالات متحده در نخ های پیچ پیچ اینچ واحد ASME / ANSI تعریف شده اند.

بیشترین نخهای متحد UN ، UNC ، UNF در رزوههای نخ مربوط به قطر هستند.

ترکیبات قطر / گام نخ با تعداد نخ های هر اینچ (TPI) همراه هر قطر اندازه گیری می شود.

ما در سیگما گلدسته هایی را در طیف گسترده ای از گریدهای ASTM و آلیاژهای با درجه استحکام درجه بالا تولید می کنیم.

بخش رزرو ما برای انرژی کتاب در مورد پیچ و مهره های استاد بولت شامل بسیاری از جزئیات دقیق تر در مورد پیچ و مهره های استاد بولت است. مانند نحوه پایان کار انتها.

 

پیچ استاد بولت

استاد بولت تمام می شود

 

در صورت انتخاب سازنده ، انتها یا نقاط ممکن است گرد (بیضی) ، برش خورده ، صاف یا اره بریده و پاره شده باشند.

استاد بولت هنگام گرد شدن باید دارای یک نقطه بیضی شکل با شعاع برابر تقریباً یک برابر قطر پایه استاد بولت باشد.

هنگامی که صاف و پخ شده باشد ، انتهای آن باید از قطری که از قطر جزئی نخ بیشتر نیست ، برای ایجاد یک طول پخ یا نخ ناقص تقریباً معادل ۲ برابر گام نخ.

 

طول پیچ استاد بولت

 

طول پیچ استاد بولت معمولاً از انتها به انتها یا اول به اول اندازه گیری می شود. طول پیچ استاد بولت ، به موازات محور اندازه گیری می شود ، فاصله از نخ اول تا نخ اول است.

 

نخ اول به عنوان تقاطع قطر اصلی نخ با پایه نقطه تعریف می شود. پیچ و مهره های استاد بولت به طور معمول با افزایش طول ۱/۴ اینچ در دسترس هستند.

 

پیچ استاد بولت

مواد پیچ استاد بولت

 

ما می توانیم پیچ و مهره هایی به قطر 4 اینچ و طول های بیش از 4 فوت را بر روی سطح پیشرفته CNC خود تولید کنیم.

ما متریک موضوعی ، UN ، UNC و UNF طول رشته خود را برای ما ارسال می کنیم و ما برای شما کار خواهیم کرد.

 

پیچ و مهره پتروشیمی استاد بولت

پیچ و مهره مورد استفاده در صنایع پتروشیمی در حالت ایده آل باید بتوانند در سخت ترین محیط ها زنده بمانند.

تجهیزات مورد استفاده برای حفاری و حمل و نقل نفت و گاز باید دارای شرایط خستگی شدید مانند شرایط آب و هوایی شدید و فشار زیاد باشند. در اتصال دهنده های ITA ، ما طیف گسترده ای از اتصال دهنده ها را برای این نیاز بسیار مناسب داریم.

اتصال دهنده های ما به عنوان یک تامین کننده پیشرو در پیچ های استاد بولت دو سر A193 B7 و مهره های هگزا A194 2H ، مطابق با سخت ترین استانداردهای ANSI ، ASME و ISO برای استفاده ایده آل در محیط های سخت صنعت پتروشیمی هستند.

 

از این پیچ و مهره ها می توان در پمپ ها و شناورهای فشار قوی ، ایستگاه های پمپاژ و پمپ های اندازه گیری استفاده کرد.

در حالی که به پیچ و مهره های معمولی با تولید آنها از طریق فولاد ضد زنگ مقاومت بیشتری داده می شود ، پیچ و مهره های پتروشیمی با درجه کاملاً جداگانه ای از مواد و پوشش ساخته می شوند.

 

پیچ و مهره های استاد بولتی میله های مینیاتوری رزوه ای هستند که برای نگه داشتن اتصالات فلنج فشار بالا در صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی استفاده می شوند.

بر اساس سیستم لوله کشی مورد استفاده در تجهیزات داخل و خارج از کشور ، مهره ها می توانند از نوع شش گوش یا شش ضلعی سنگین باشند.

در حالی که انواع مختلفی از پیچ و مهره ها برای ساخت و سازهای با مقاومت بالا و بستن تجهیزات پتروشیمی وجود دارد ، پیچ و مهره های استاد بولت به طور خاص با مزایای بعدی ساخته می شوند.

 

پیچ ها در پتروشیمی و صنایع

 

در درجه اول ، یک پیچ استاد بولت کاملاً در دو انتهای آن پیچ شده است. این کارگر را قادر می سازد با قرار دادن یک پیچ در یک سر و دریافت مهره در انتهای دیگر ، محفظه لوله های پتروشیمی را ایمن کند.

در بیشتر موارد ، از آنجا که دوام بیشترین خاصیت مورد انتظار در اینجا است ، این پیچ و مهره های استاد بولت با استفاده از آلیاژهای عجیب و غریب و گریدهای فلزی ساخته می شوند که به پیچ و مهره ها ویژگی های الکتروشیمیایی مورد انتظار را می دهند.

 

نخ های پیچ و مهره های استاد بولت به دقت ساخته می شوند تا با یک پروفیل V متقارن باشند. این امکان نصب آسان فلنج را فراهم می کند. همچنین بازرسی و تولید آسان را تسهیل می کند.

اگر پیچ و مهره های استاد بولت با استفاده از مواد کم مقاومت مانند آهن ، آلومینیوم و مس ساخته می شوند ، بیشتر آنها با نخ های درشت ساخته می شوند. در چنین مواردی ، آنها برای کاربردهای با دقت کم استفاده می شوند.

با این حال ، اگر پیچ و مهره های استاد بولت با استفاده از مواد با مقاومت بالا مانند آلیاژهای فولاد ساخته شده باشند ، از آنها برای کاربردهای با مقاومت بالا استفاده می شود زیرا مقاومت کششی بسیار بالاتری را ایجاد می کنند.

 

مهره های سحر و جادو به طور گسترده ای با پیچ و مهره های استاد بولت استفاده می شود.

نوع مهره های سحر و جادو مورد استفاده به عوامل مختلفی مانند قطر پیچ و مهره استاد بولت ، نوع ماده و نوع آن بستگی دارد.

در پیچ و مهره های ITA اطمینان حاصل می کنیم که پیچ و مهره های شش گوش مورد نیاز صنعت پتروشیمی به درستی استانداردهای پیچ و مهره های استاد بولت را تکمیل می کند.

پیچ و مهره های سحر و جادو را می توان به دو روش استفاده کرد – یا می توان هر دو طرف پیچ را پاره پاره کرد و یا می توان یکی از دو طرف آن را با واشر استفاده کرد.

این اطمینان می دهد که بار و کشش به طور مساوی پخش می شود.

این امر همچنین هرگونه آسیب به سطح دو طرف را از بین می برد.

مهره استاد بولت

پوشش های پیچ و مهره استاد بولت

 

به منظور محافظت از تجهیزات و پیچ و مهره ها در برابر اثرات خوردگی و سایش پتروشیمی ، پیچ و مهره های استاد بولت و مهره های سحر و جادو اغلب با پوشش های محافظ پوشانده می شوند.

این پوشش ها می توانند به طور گسترده ای از پیچ و مهره های شما در برابر جرم ، گیر و آسیب سطح محافظت کنند.

 

با پیچ و مهره های ITA می توانید پیچ و مهره های خود را با روکش های عالی مانند روی ، کادمیوم ، نیکل بدون برق و همچنین پوشش های زیلان پوشش دهید.

بسته به منطقه استفاده و نوع مواد ، ما در مورد پوشش هایی که می توانید تهیه کنید مشاوره ارائه می دهیم.

به یاد داشته باشید که این پوشش باید بتواند در برابر حلال های آلی و شیمیایی ، اسیدها ، کلر و هوای شدید مقاومت کند.

 

در پیچ و مهره های ITA ، اهمیت هر فلنج از هر تجهیزات در صنعت پتروشیمی را درک می کنیم.

ما می فهمیم که دیگر جایی برای مصالحه در مورد کیفیت پیچ و مهره های مورد استفاده شما وجود ندارد.

بنابراین ، ما تضمین می کنیم که از تخصص صنعت خود برای کمک به شما در رسیدن به تمام اهداف اتصال خود برای هر تجهیزات پتروشیمی که طراحی می کنید ، تضمین می کنیم.

 

پیچ و مهره در صنعت

پیچ و مهره ، پیچ و مهره در صنعت تولید به طور گسترده ای استفاده می شود.

اگرچه از لحاظ ظاهری مشابه است ، اما هر مورد دارای اهداف و ویژگی های خاص خود است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت های ظریف بین پیچ و مهره ها ، پیچ استاد بولت ها – و اینکه کدام یک برای برنامه شما مناسب است – به مطالعه ادامه دهید.

 

طبق کتابچه راهنمای Machinery ، تفاوت اصلی پیچ و مهره در هدف آنهاست. در حالی که همیشه استثنائاتی در این قانون وجود دارد ، از پیچ و مهره به طور معمول برای جمع آوری دو یا چند جز unt بدون نخ استفاده می شود.

هنگامی که در اتصال با یک مهره استفاده می شود ، پیچ در قسمت بدون نخ ایمن می ماند.

بنابراین ، آن را نگه داشته و در خدمت هدف مورد نظر خود است. از طرف دیگر ، پیچ با اجزای رزوه دار استفاده می شود.

این لزوماً به این معنی نیست که اجزای سازنده یا اجزای استفاده شده با پیچ باید رشته ای باشند ، زیرا نصب پیچ ممکن است رشته ایجاد کند.

همانطور که در ویکی پدیا توضیح داده شده است ، از پیچ و مهره به طور معمول برای ایجاد اتصالات پیچ و مهره استفاده می شود ، در حالی که ترکیبی از مهره است که یک نیروی بستن را اعمال می کند ، و مفصل را به یک طرف سنجاق می کند.

به همین دلیل است که بسیاری از پیچ و مهره ها دارای یک ساقه بدون نخ هستند – این باعث ایجاد یک دوخت قوی تر و موثرتر می شود.

بنابراین ، ساقه های بدون نخ از مدت ها پیش مشخصه پیچ و مهره در مقایسه آنها با پیچ های مشابه خود بوده است.

 

تعریف دیگر پیچ و مهره استاد بولت

 

اگر همه اینها خیلی گیج کننده به نظر برسد ، در اینجا تعریف دیگری از پیچ و مهره آورده شده است:

این یک اتصال دهنده رزوه ای است که برای قرار دادن از طریق سوراخ در اجزای مونتاژ شده در نظر گرفته شده است ، که معمولاً در ترکیب با یک مهره استفاده می شود.

پیچ یک اتصال دهنده با رزوه خارجی است که می تواند در سوراخ های اجزای از قبل مونتاژ شده قرار گیرد ، برای اتصال با یک نخ داخلی از قبل تشکیل شده استفاده شود – یا رشته خاص خود را ایجاد کند.

پیچ ها معمولاً با چرخاندن و چرخاندن سر با گشتاور محکم می شوند.

و نکته آخر اینکه ، پیچ استاد بولت یک میله یا شاخه فلزی است که دارای نخ در هر دو طرف است.

اکثر پیچ استاد بولت ها طولانی هستند ، اگرچه اندازه ها بسته به هدف و کاربرد آنها متفاوت است.

پیچ استاد بولت دارای یک “سر” مانند پیچ یا پیچ نیستند که می تواند برای محکم شدن چرخانده شود.

اعم از پیچ ، پیچ یا پیچ استاد بولت ، به طور معمول همه آنها از چند فلز مختلف ساخته شده اند.

این شامل فولاد کربن ، فولاد ضد زنگ ، برنج ، آلیاژ نیکل و آلیاژ آلومینیوم است.

تولیدکنندگان باید از فلزات بسیار مرغوب استفاده کنند تا خطر ترک خوردگی ، زنگ زدگی و آسیب های دیگر را کاهش دهند ، زیرا چنین خساراتی می تواند برای اجزای مورد استفاده فاجعه بار باشد.

 


مطالعه بیشتر :  خرید انواع پیچ استد بولت


 

پیچ و مهره شایان به منظور تأمین نیازمندی صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی ، برق و خودرو به انواع پیچ و مهره و واشر ایجاد گردیده است و با توجه به آماده سازی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری لازم قادر است محدوده وسیعی از نیازهای متنوع صنایع کشور را به خانواده fastener بر اساس استانداردهای بین المللی UNI,ASTM , DIN , ANSI , ISO , BS تولید نماید .

همچنین این واحد تولیدی با دارا بودن حجم بالای مواد اولیه با گواهینامه معتبر در کلیه خانواده های فولاد ، آهن و استیل می تواند به عنوان یک تأمین کننده مناسب و توانا در سیستم شما وارد و کلیه نیازهای شما را رفع نماید. انواع استد بولت ، پیچ خشکه ، پیچ آهنی ، پیچ آلن ، پیچ خودکار ، پیچ سرمته ، پیچ فولادی ، پیچ و مهره نفتی و … از جمله محصولات ما می باشد .

برای خرید پیچ و مهره با شماره 02146079175 و  09122622139  تماس بگیرید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

مطالب پیشنهادی