مهره شرکت نفتی ASTM A194 2H

مهره شرکت نفتی

 

مهره ASTM A194 2H یک نوع مهره فولادی است که برای استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تولید شده است.

این مهره با استاندارد ASTM A194 مطابقت دارد و در کلاس 2H قرار می‌گیرد.

این مهره دارای خصوصیاتی مانند مقاومت بالا در برابر خستگی، خوردگی و زنگ‌زدگی است.

همچنین، این مهره با تحمل فشار و وزن بالا، در شرایط سخت و محیط‌هایی با خطر انفجار استفاده می‌شود.

ASTM A194 2H معمولاً برای استفاده در اتصالات پیچ و مهره در انواع سیستم‌های لوله‌کشی، تجهیزات نفتی، گازی و پتروشیمی، موتورهای بخاری و غیره استفاده می‌شود.

این مهره در اندازه‌های مختلفی در دسترس است و با توجه به مصارف مختلف، ممکن است در رنگ‌های مختلفی هم تولید شود.

 

مهره شرکت نفتی ASTM A194 2H از محصولات اصلی در صنایع نفت،گاز و پتروشیمی میباشد.

با توجه به مشخصاتی که برای ASTM A-193  تعریف می شود، این مهره های شش ضلعی برای A193 B7 Studs طراحی شده ا ند و دارای ارتفاع و مقاومت بیشتری نسبت به مهره های معمولیست.

 

مهره 2H مهره ای است که درکنار پیچهای تمام رزوه استد بولت معنا پیدا میکنند و با استدبولت یکپارچه می شوند.

 

مهره شرکت نفتی ASTM A194 2H

 

استد بولت B7 با مهره هایی با استاندارد ASTM A194 یکپارچه میشود .

 

 

مزایای مهره شرکت نفتی :

 

مزایای مهره شرکت نفتی ASTM A194 2H عبارتند از:

1- مقاومت بالا در برابر خستگی و خوردگی: مهره ASTM A194 2H دارای خصوصیات مقاومت بالا در برابر خستگی و خوردگی است که به دلیل داشتن محتوای کربن بالا و پرداخت حرارتی مناسب در فرآیند ساخت به دست می‌آید.

2- مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی: این مهره دارای مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی است که به دلیل داشتن محتوای نیکل و کروم بالا در ترکیب شیمیایی آن به وجود می‌آید.

3- قابلیت استفاده در شرایط سخت و محیط‌های خطرناک: به دلیل مقاومت بالایی که در برابر فشار و وزن دارد، مهره ASTM A194 2H در شرایط سخت و محیط‌های خطرناکی که در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد، قابل استفاده است.

4- قابلیت اتصال بهتر: به دلیل طراحی ویژه و نوع پوششی که بر روی آن قرار می‌گیرد، مهره ASTM A194 2H دارای قابلیت اتصال بهتری به سطوح مختلف است.

5- قابلیت استفاده در دماهای بالا: به دلیل مقاومت بالایی که در برابر دما دارد، مهره ASTM A194 2H قابلیت استفاده در دماهای بالایی را دارد که در بسیاری از صنایع مانند صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

معایب مهره شرکت نفتی :

 

 

مهره شرکت نفتی ASTM A194 2H دارای مزایا و محاسن بسیاری است، اما برخی معایب نیز دارد که به شرح زیر می‌باشد:

1- هزینه بالا: مهره ASTM A194 2H به دلیل داشتن متریال‌های با کیفیت بالا و خصوصیات فنی ویژه، هزینه بالایی دارد که ممکن است در برخی موارد برای مصارف اقتصادی مناسب نباشد.

2- سختی بالا: سختی بالای مهره ASTM A194 2H ممکن است باعث کاهش قابلیت اتصال به سطوح مختلف شود، به عنوان مثال در صورتی که مهره با زاویه ایجاد شود، احتمال شکستگی آن در برخورد با سطح بیشتر است.

3- تأثیرگذاری بر کیفیت و مقاومت سطوح اتصالی: به دلیل سختی بالای مهره ASTM A194 2H، ممکن است در صورت نبودن ابزار خاص و دقیق برای نصب آن، سطوح اتصالی ضعیف شده و مقاومت آن‌ها نسبت به فشار و وزن کاهش یابد.

4- محدودیت در اندازه‌ها: اندازه‌های مهره ASTM A194 2H محدود است و ممکن است برای برخی مصارف خاص مناسب نباشد.

5- تأثیر بر محیط زیست: در صورتی که مهره ASTM A194 2H برای مصارفی در محیط‌های آلوده به خطرناک بودن مانند دریا، محیط‌های شیمیایی و… استفاده شود، ممکن است تأثیرات منفی بر محیط زیست داشته باشد.

 

 

 

مهره های 2H پرکاربردترین مهره ها در صنعت پتروشیمی می باشند و نوع رزوه انها می بایست با استد بولت هماهنگی پیدا کند و بصورت اینچی و میلیمتر با استد بولت یکپارچه می شود.

 

مهره 2H دارای سختی بسیار بالا و درجه حرارت بسیار بالایی را تحمل میکند و گزینه اول برای هماهنگی با استد بولت می باشد

و بخاطر رواج بسیار بالا در پروژه های پتروشیمی به نام مهره شرکت نفتی یا مهره 2H مشهور است .

 

مهره شرکت نفتی ASTM A194 2H

 

این واحد تولیدی صنعتی با مديريت آقاي افشار حاصل تجربه و تلاش گروهی از متخصصین و کارشناسان مجرب می باشد که در زمینه تولید و تامین پیچ و مهره های صنایع مختلف برای استفاده در کاربردهای کارگاهی، ماشین سازی، صنایع سیمان ،نفت، گاز، پتروشیمی، خودروسازی، راهسازی و معادن ، پیچ های خشکه ، آهنی ، اتاقی ، سوکی ، آلن و … می باشد.

 

برای خرید پیچ و مهره با شماره 02146079175 و  09122622139  تماس بگیرید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

مطالب پیشنهادی